Zdrowy, domowy Ketchup

sos_pomidorowy_do_pizzy_popup_watermark

Zdrowy, domowy Ketchup.

Dziś chciałem wam przedstawić przepis na zdrowy, domowy ketchup. Nadaje się do różnego rodzaju dań: jak pizza, omlet może służyć jako dodatek do kanapek itp. Możemy go praktycznie używać bezkarnie do wszystkiego ponieważ ma mało kalorii i znikomą ilość tłuszczy. Po przygotowaniu trzymamy go nie dłużej niż kilka dni w lodówce ponieważ może się nam zepsuć bo nie zawiera on tyle chemii jak ketchupy czy sosy sklepowe które trzymamy nawet kilka miesięcy otwarte i  w dalszym ciągu nadają się jeszcze do spożycia.

Zaznaczam z góry że jest to bardzo, ale to bardzo prosty i tani do wykonania przepis :)

Przepis na 500g ketchupu.

Wartość odżywcza w 100 g.

Energia   65,6 kcal,   Białko   3,84 g,   Tłuszcze   0,94 g,   Węglowodany   11,86 g.

Składniki:

- koncentrat pomidorowy 300 g,

- przecier pomidorowy 200 g.

Przyprawy (wszystkie przyprawy dodajemy po ½ małej łyżeczki):

- zioła prowansalskie,

- kucharek,

- ostra papryka (jeżeli ma być pikantny, jak nie to nie dodajemy),

- pieprz Cayenne,

- tymianek,

- bazylia,

- oregano,

- majeranek.

Wykonanie.

Do koncentratu pomidorowego dodajemy  przecier, następnie wsypujemy wszystkie przyprawy i mieszamy. Odstawić na 30 min. i gotowe. Mówiłem że proste :).  A jakie smaczne. Ja zajadam się nim co dziennie. Jak ktoś naprawdę lubi ostro lub na ostro :) to polecam dodać pokrojoną w małą kostkę papryczkę chili. Po prostu wymiata i podkręca metabolizm. Spalamy wtedy więcej kalorii.

Smacznego.

,
4 comments on “Zdrowy, domowy Ketchup

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>